توزیع ۹ هزار وعده غذای گرم در موکب  اصحاب‌الحسن (ع) شهر مریانج/ توزیع استقرار موکب فرهنگی همدان در کربلا

مدیر موکب اصحاب‌الحسن (ع) شهر مریانج گفت: در  اولین موکب فرهنگی استان همدان در شهر کربلا هر روز ۹ هزار غذای گرم توزیع می‌شود.

 توزیع ۹ هزار وعده غذای گرم در موکب  اصحاب‌الحسن (ع) شهر مریانج/ توزیع استقرار موکب فرهنگی همدان در کربلا به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت‌الاسلام محمدباقر اجاقی، مدیر موکب اصحاب‌الحسن (ع) در شهر مریانج گفت: این موکب با نزدیک‌ترین فاصله از حرم مطهر امام حسین (ع) در ۱۰۰ متری آن واقع شده که مکان آن ابتدای خیابان شهداست.

او افزود: برنامه‌ها و کار‌های اجرایی این موکب به طور کامل مشارکتی بوده و تمام مسئولیت‌های آن توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تقسیم‌بندی شده است.

اجاقی از اسکان ۳ هزار نفر در روز خبر داد و افزود: روزانه و در هر سه وعده بالغ بر ۳ هزار پرس غذا در موکب اصحاب‌الحسین (ع) توزیع خواهد شد.

او با اشاره به راه‌اندازی موکب فرهنگی استان در شهر کربلا اظهار کرد: موکب اصحاب‌الحسین (ع) شهر مریانج با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان، بسیج دانشجویی و قرارگاه فرهنگی جبهه انقلاب کشور، اولین موکب فرهنگی همدان را در شهر کربلا راه‌اندازی خواهد کرد.

اجاقی  ادامه داد: برگزاری جلسات سخنرانی با استفاده از اساتید برتر حوزه ودانشگاه، برگزاری مراسم عزاداری توسط مداحان مطرح و توانمند کشوری، برگزاری جلسات بصیرتی، برگزاری جلسات معرفی و شناخت اصحاب امام حسین (ع) از عمده فعالیت‌های این موکب است.

 او افزود: در این موکب فضای نگهداری کودکان و اتاق‌های بازی برای این زائران کوچک فراهم شده و خانواده‌ها می‌توانند برای فرزندان خود، بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند.

مدیر موکب اصحاب‌الحسین (ع) در شهر مریانج خاطرنشان کرد: دفتر مدیریتی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان برای انجام امور مواکب ۱۶ گانه استان نیز در این ایام در محل موکب اصحاب‎الحسین (ع) دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ا

استقرار اولین موکب مردم مریانج در کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.